Darbo grupėje sistemos (groupware) schema
Standartinė darbo grupėje (angl. groupware) verslo valdymo sistema turi keletą pagrindinių posistemių: CRM (angl. customer relationship management. Viešųjų ryšių valdymas, klientų valdymo sistema), ERM (angl. enterprise relationship management. Vidinių ryšių valdymas), DMS (angl. document management system. Dokumentų valdymas), EPM (angl. enterprise project management. Projektų valdymas), ABC (angl. activity based costing. Veiklos kaštai), PIM (angl. personal information management. Asmeninės informacijos valdymas), CMS (angl. content management system. Turinio valdymas) ir k.t.
Darbo grupėje sistema susideda iš šių pagrindinių posistemių:
1 pav. Darbo grupėje sistemos principinė schema
Viešieji ryšiai, klientų valdymo sistema (angl. customer relationship management) - CRM
Darbo grupėje sistema turi apskaityti ir kokybiškai valdyti viešuosius ryšius:
2 pav. Viešųjų ryšių, klientų valdymo sistemos schema
Vidiniai ryšiai (angl. enterprice relationship management - ERM)
Darbo grupėje sistema turi apskaityti ir kokybiškai valdyti visus vidinius ryšius:
3 pav. Vidinių ryšių schema
Veikiančios taisyklės
Darbo grupėje sistema turi atitikti kliento poreikius ir paklusti vidinėms bei išorinėms taisyklėms:
4 pav. Sistemą veikiančios taisyklės
Valdymo schema
Darbo grupėje sistemos valdymo branduolį sudaro 4 pagrindinės posistemės:
6 pav. Darbo grupėje sistemos sustambinta valdymo schema
Kiekviena iš posistemių turi sąryšius su vidiniais, išoriniais ryšiais, paklūsta bendrosioms sistemos taisyklėms.
Dokumentų valdymas (angl. document management system - DMS)
Dokumentų valdymo sistema paklūsta bendrosioms dokumentų kaupimo normoms ir taisyklėms:
7 pav. Dokumentų valdymo sistemos schema
Dokumentą svarbu saugoti kuo arčiau su juo susijusio objekto, tačiau išsaugoti hierarchinę dokumentų struktūrą.
Projektų valdymas (angl. enterprise project management - EPM)
Projektų, gamybos valdymas:
8 pav. Projektų valdymo sistemos schema
Darbo grupės projektų, paslaugų valdymo sistema privalo atspindėti kasdieninius nusistovėjusius veiklos santykius.
Veiklos kaštų apskaita (angl. activity based costing - ABC)
Veiklos kaštų apskaitos sistema - priemonė verslo sprendimams sukurti. Atlieka vidinio audito, veiklos kokybės vertinimo funkciją.
9 pav. Veiklos kaštų apskaitos schema
Duomenų mainai
Darbo grupėje sistema turi efektyviai valdyti duomenų srautus:
10 pav. Duomenų mainų schema
Paprastas duomenų manipuliavimas tarp darbo grupėje sistemos posistemių yra būtinas, kad sistema tinkamai funkcionuotų.
|